Väntar du tills du är redo innan du sätter igång?

Jag citerar LinkedIn´s grundare Reid Hoffmann:

”if you are not embarrassed with your first product you have launched it too late.

Jag har skjutit upp att skicka nyhetsbrev ända sedan i maj. När GDPR skulle träda i verket kände jag mig mejl bombad och ville inte bomba dig med fler mejl. För jag antog att du också kände dig mejlbombad.

Efter ett tag började jag ifrågasätta när det var lämpligt att skicka ut nästa nyhetsbrev. Och sen började jag hitta på fler ursäkter. Dessutom ville jag skriva någonting som du var värt att läsa och helt plötsligt kunde jag inte komma på något som var tillräckligt bra.

Jag lurade mig själv. Jag trodde på att det jag tänkte och kände var sant.

Tänk på någonting du undviker. Lägg märke till vad du tänker och känner. Om en av det saker du känner är att du inte är redo och att du därför behöver vänta. Då är du förmodligen självupptagen. Precis som jag var i våras. Jag tänkte mer på att jag skulle se bra ut än att du skulle få service från mig.

Om du flyttar ditt fokus från dig till mottagaren av din produkt, nyhetsbrev, kurs eller vad det nu är du skjuter upp, och tänker på mottagaren istället. Vad händer då?

Tänk att du ska använda din expertis för att hjälpa någon att få det bättre. Inte bara för att du ska få göra det du älskar. I det här läget är inte ”Perfektionisten” den bästa partnern. Börja samarbeta med ”Tillräckligt bra” istället.

Fråga dig om budskapet når fram, då är det tillräckligt bra. Var öppen för att ta emot feedback. Inte för att höra att det du gjort var dåligt utan som en möjlighet att göra det bättre.

Tänk service. Kan du känna förväntan att få bidra, ge service och känna att du är ute på äventyr? Våga hoppa, våga innan du känner dig redo.

Väntar du tills du är redo innan du sätter igång?

Jag citerar LinkedIn´s grundare Reid Hoffmann:

”if you are not embarrassed with your first product you have launched it too late.

Jag har skjutit upp att skicka nyhetsbrev ända sedan i maj. När GDPR skulle träda i verket kände jag mig mejl bombad och ville inte bomba dig med fler mejl. För jag antog att du också kände dig mejlbombad.

Efter ett tag började jag ifrågasätta när det var lämpligt att skicka ut nästa nyhetsbrev. Och sen började jag hitta på fler ursäkter. Dessutom ville jag skriva någonting som du var värt att läsa och helt plötsligt kunde jag inte komma på något som var tillräckligt bra.

Jag lurade mig själv. Jag trodde på att det jag tänkte och kände var sant.

Tänk på någonting du undviker. Lägg märke till vad du tänker och känner. Om en av det saker du känner är att du inte är redo och att du därför behöver vänta. Då är du förmodligen självupptagen. Precis som jag var i våras. Jag tänkte mer på att jag skulle se bra ut än att du skulle få service från mig.

Om du flyttar ditt fokus från dig till mottagaren av din produkt, nyhetsbrev, kurs eller vad det nu är du skjuter upp, och tänker på mottagaren istället. Vad händer då?

Tänk att du ska använda din expertis för att hjälpa någon att få det bättre. Inte bara för att du ska få göra det du älskar. I det här läget är inte ”Perfektionisten” den bästa partnern. Börja samarbeta med ”Tillräckligt bra” istället.

Fråga dig om budskapet når fram, då är det tillräckligt bra. Var öppen för att ta emot feedback. Inte för att höra att det du gjort var dåligt utan som en möjlighet att göra det bättre.

Tänk service. Kan du känna förväntan att få bidra, ge service och känna att du är ute på äventyr? Våga hoppa, våga innan du känner dig redo.